مقالات

سیستم‌های آتش نشانی ساختمان

تجهیزات آتش نشانی

خاموش کردن آتش، کنترل حریق و یا هدایت آتش سوزی‌های ناخواسته از جمله اقدامات مقابله با حریق هستند که از طریق طراحی و اجرای تاسیسات آتش نشانی لازم در ساختمان‌ها متناسب با شرایط هر ساختمان امکان پذیر می‌باشند. اجرای تاسیسات آتش نشانی در ساختمان در واقع عملکرد ساکنین و آتشنشان‌ها را در هنگام وقوع حادثه کمی آسان نموده و منجر به تسریع عملیات کنترل حریق می‌گردد. در صورتی که تاسیسات مکانیکی آتش نشانی ساختمان‌ها مجهز به سیستم‌های اطفاء حریق نباشند، در صورت وقوع آتش سوزی امکان کنترل حریق توسط ساکنین و آتش نشان‌ها بسیار سخت گشته و منجر به خسارات جبران ناپذیری می‌شود؛ بنابراین توجه به اجرای اصولی سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق با توجه به اهمیت حفاظت از ایمنی مال و جان افراد و همچنین حفاظت از محیط زیست بسیار حائز اهمیت می‌باشد و ضروری است که اجرای خدمات لوله کشی و اجرای سیستم‌های اطفا حریق به دست متخصصین حرفه‌ای و کاربلد انجام شود.

سیستم‌های آتش نشانی ساختمان و انواع آن

سیستم‌های آتش نشانی ساختمان و انواع آن

 

انواع سیستم‌های آتش نشانی ساختمان (اعلام و اطفای حریق) کدامند؟

به طور کلی سه روش برای اطفاء حریق وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

سیستم آتش نشانی خشک: این سیستم در واقع برای زمانی تعبیه می‌شود که به دلیل گستردگی حریق نیاز به وارد عمل شدن ماموران آتش نشانی باشد. لوله‌های این سیستم در حالت معمولی خشک‌اند و آتش نشان‌ها با اتصال شلنگ‌های مربوط به ماشین‌های آتش نشانی به شیر ورودی اقدام به کنترل حریق می‌نمایند.

سیستم آتش نشانی تر: این نوع سیستم اطفاء حریق در واقع برای استفاده توسط ساکنین ساختمان تعبیه می‌شود و هر شخصی می‌تواند برای خارج شدن آب از لوله‌ها اقدام به باز کردن شیر آن بکند.

سیستم آتش نشانی ترکیبی: اغلب با توجه کاربری ساختمان‌ها و میزان خطر پذیر بودن آن ها، سیستم اطفاء حریق به صورت ترکیبی از سیستم خشک و‌تر طراحی و اجرا می‌شود.

چگونه یک متخصص حرفه‌ای برای اجرای تاسیسات آتش نشانی پیدا کنیم؟اجرای تاسیسات آتش نشانی در بیشتر شرکت‌های پیمانکاری ساختمانی و همچنین شرکت‌های خدمات آتش نشانی ارائه می‌شود. می‌توانید یکی از همین شرکت‌ها را در نزدیکی محل زندگی تان پیدا کرده و با مراجعه به آن‌ها اطلاعات کامل تری در این باره بدست آورید. همچنین می‌توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، خدمات آنلاین اجرای تاسیسات آتش نشانی را پیدا کنید.

هزینه اجرای سیستم‌های اعلام و اطفای حریق چقدر است؟

هزینه اجرای تاسیسات آتش نشانی بسته به اینکه از چه نوع سیستم اطفاء حریقی استفاده کنید متفاوت خواهد بود. همچنین متراژ ساختمان، کاربری ساختمان (مسکونی تجاری و یا صنعتی) و تعداد طبقات همگی بر روی نوع تاسیسات آتشنشانی و در نتیجه قیمت تمام شده برای اجرای تاسیسات آتش نشانی در ساختمان اثرگذار می‌باشد.

متخصصین اجرای تاسیسات آتش نشانی چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

در ادامه به برخی خدماتی اشاره می‌کنیم که توسط متخصصین اجرای تاسیسات آتش نشانی ارائه می‌شود:

خدمات مشاوره و طراحی‌های لازم در زمینه تاسیسات و سیستم‌های آتش نشانی در ساختمان‌ها
اجرای سیستم آتش نشانی ساختمان (اطفاء حریق)
اجرای سیستم آتش نشانی به روش خشک
اجرای سیستم آتش نشانی به روش‌تر
اجرای سیستم آتش نشانی مرکب (تر و خشک)
نصب فایر باکس
اجرای لوله کشی اسپرینکلر (آب فشان)
نصب بوستر پمپ آتش نشانی
نصب انواع کپسول‌های آتش نشانی
خدمات شارژ انواع کپسول‌های آتش نشانی و تعویض قطعات کپسول در صورت خرابی
اجرای لوله کشی سیستم‌های آتش نشانی ساختمان
خدمات تعمیر و نگهداری تمامی سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق

1 نظر در “سیستم‌های آتش نشانی ساختمان

  1. I simply couldn’t go away your web site before suggesting that I really enjoyed
    the standard info an individual supply for your visitors?
    Is gonna be back ceaselessly in order to investigate cross-check new posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *